Mālpils novada vidusskola
“Māksla un veselība” starptautiskā skolēnu un skolotāju sanāksme Latvijā
SVĒTKI NEDĒĻAS GARUMĀ
No 31.marta līdz 6.aprīlīm Mālpils novada vidusskolā notika Erasmus+ programmas projekta “Māksla un veselība” starptautiskā skolēnu un skolotāju sanāksme. Uzņēmām 28 viesus no Bulgārijas, Horvātijas, Spānijas. Tāpat kā pirms pārējām šī projekta sanāksmēm, kas iepriekš notikušas mūsu partneru skolās, mēnesi pirms tikšanās interneta eTwinning vietnē tika izveidotas sešas starptautiskas skolēnu grupas, kas uzsāka Mālpilī veidojamo radošo darbu ideju apspriešanu.
Sanākot kopā, skolēni ķērās pie ideju īstenošanas skolotāju Enrikes, Elenas, Anamarijas, Zrinkas, Cvetelinas un Lienes vadībā. Šeit redzamās fotogrāfijas, protams, nevar pilnā mērā atainot daudzo stundu kopdarba rezultātus visā krāšņumā, tādēļ
7.un 10.maijā plkst.15:00 skolā visi interesenti varēs iepazīties gan ar skolēnu paveikto, gan ar darbu tapšanas gaitu un sanāksmes norisi kopumā foto materiālos.
Būsim sevišķi priecīgi sagaidīt arī ārzemju skolēnu uzņemošās ģimenes, kurām šī nedēļa bija saspringtāka kā pārējās, pārvarot sākotnējās bažas par sazināšanos un viesu ēdināšanu, bet tomēr beigās secinot: “Lai tik brauc vēl!”
Mālpils novada vidusskola sirsnīgi pateicas 8.klases skolēnu Dāvja, Jutas, Paulas, Mārtiņa, 9.klases skolēnu Madaras, Janas, Ralfa, 11.klases skolēnu Katrīnes, Rasas, Kristīnes, Matīsa, Mikus, Kristiana, 12.klases skolēnu Artas, Adriana, Kristiānas, Lauras ģimenēm par sirsnīgo viesmīlību!
Sanāksmes laikā ne tikai veidojām mākslas darbus, bet arī vedām viesus mācību ekskursijās uz Rīgu, kur viesi apskatīja V.Purvīša balvas pretendentu laikmetīgās mākslas izstādi Latvijas Nacionālajā Mākslas muzejā, bet pēcpusdienā rosījās “Laimas” šokolādes darbnīcā, un uz Cēsīm, kur gan viesi, gan mūsu skolēni piedalījās kultūrvēsturiskā izglītojošā programmā. Savukārt, vienā no pēcpusdienām Siguldā visi strādāja kādā no četrām radošajām darbnīcām: ādas apstrāde, keramika, Siguldas spieķi un “Baltu Rotas.” Protams, vēl arī latviešu valodas stundas, sportiskās aktivitātes, Rakšu ZOO apmeklējums un priecīgi skumjais noslēguma pasākums, jo šī bija projekta pēdējā sanāksme.
Kā jau pēc katra lielāka darba, kopīgi vērtējām padarīto (paldies visai projekta komandai, kurā kopā bija 26 mūsu skolēni un 14 skolotāji!), un te ir daži dalībnieku anketās minētie ieguvumi no šīs nedēļas: saskarsme ar ārzemju viesiem, angļu valodas apguve, komunikācijas prasmju uzlabošana, jaunu draugu iegūšana, jauna pieredze, produktīvi pavadīts laiks, kultūras iepazīšana caur ciemiņu stāstiem, interesantas idejas, pozitīvas emocijas, radošās prasmes, zināšanas par mākslu, tās teoriju. Projekti liek kāpt pāri barjerai, mācīties, runāt un pilnveidoties.
Gribētos pievienot arī divas plašākas atbildes, tiesa gan, bez to autoru vārdiem, jo aptauja bija anonīma, bet visi tās dalībnieki, protams, ir informēti, ka atbildes var tikt izmantotas publikācijām:
“Šajā projektā es ieguvu daudzus jaunus draugus, ar kuriem joprojām sazinos. Daudz jauna uzzināju par valsti, no kuras nāca mans viesis, kā arī par pārējām. Pavadot viesus, ar citām acīm paskatījos arī uz savu zemi. Es daudz ko jaunu uzzināju par ārzemju skolām, tradīcijām, kultūru, ēdieniem, mācību procesu. Šī bija laba pieredze, kā iepazīstināt ar savu valsti un kā sadarboties ar cilvēkiem no citām valstīm. Tā kā es neesmu labs zīmētājs, ārzemju skolēni man iemācīja dažus zīmēšanas paņēmienus, kuri vizuālās mākslas stundās ir ļoti noderīgi. Šis projekts ir mani iedvesmojis apgūt svešvalodas. Viena no svešvalodām, kuru es jau pamazām mācos apgūt, ir spāņu, jo, runājot ar spāņu studentiem, es sapratu, cik šī valoda ir izplatīta un noderīga dzīvē. Projektos es apskatu pasauli un daudz ko jaunu uzzinu, kas man noteikti dzīvē palīdzēs. Viss, ko varu teikt par projektiem, ir pozitīvs, un tie manai dzīvei paver jaunu skatu un iedvesmo mani darīt, mācīties, redzēt jaunas lietas.”
“Pateicoties projektiem, esmu uzlabojis savas komunikācijas prasmes angļu valodā, ieguvis vairākus jaunus draugus - ne tikai skolēnus, arī skolotājus - dažādās valstīs Eiropas Savienībā. Šī draudzība, dalība starpvalstu projektu sanāksmēs mani pārliecināja, ka savu dzīvi vēlos saistīt ar mākslu. Projekts palīdzēja iepazīt un sajust citu tautu nacionālās īpatnības, kā arī mākslas aspektus dažādās vietās. Projekti pārbauda arī tavas spējas - cik ilgi tu spēj būt prom no mājām un kā tu reaģē krīzes situācijās. Dalība projektos palīdz attīstīt kritisko domāšanu, un reizēm tas arī var būt spriedzes tests, kurā tu esi spiests meklēt kompromisus un komunicēt ar PILNĪGI svešiem cilvēkiem. Izveidotās draudzības ir nenovērtējams ieguvums no dalības ārzemju projektos.”
Projekta starptautiskie pasākumi līdz ar to ir noslēgušies, bet iepriekš minētajās anketās skolēni ir nosaukuši arī vairākas jaunas idejas, ko vēl varam paspēt īstenot tepat skolā līdz mācību gada beigām, kopīgi veidojot radoši motivējošu, pozitīvi noskaņojošu vidi mums apkārt, vēl vairāk uzsverot saikni starp mākslu un veselību.